ملینویا (شخصیت اصلی هادس دوم) در اساطیر یونان کیست؟


شبح ارواح در پس‌زمینه ترسیم شده بردار
تصویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از ملینو بر اساس تصاویر تاریخی.

بازی ویدیویی 2020 هادس به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین ها در نظر گرفته می شود یک متقلب بازی های تاریخ و حتی یکی از بهترین ها بازی های کامپیوتری که تا به حال ساخته شده اند. در حال حاضر بازی در حال گرفتن دنباله است و شخصیت اصلی بازیکنان زیادی را خواهد داشت که سر خود را می خارند. ملینو، یکی از مبهم ترین چهره های اساطیر یونان کیست؟

ملینو سی هادس دوم

هادس دوم در دسترس اولیه قرار گرفت، و مانند سلف خود، بر اسطوره های یونانی متمرکز شده است – با برخی تقریب ها.

پانتئون یونانی یکی از جذاب ترین اسطوره هاست که هم مورخان و هم عموم مردم را برای بیش از دو هزار سال مجذوب خود کرده است. در هسته این پانتئون دوازده المپیکی به ریاست زئوس، پادشاه خدایان قرار دارند. زئوس به همراه دو برادرش هادس و پوزئیدون، پدر خود، تایتان کرونوس را سرنگون کردند و عصر خدایان را آغاز کردند.

سه برادر قرعه کشی کردند و هادس چوب کوتاه را گرفت. بنابراین، او فرستاده شد تا بر جهان اموات حکومت کند در حالی که پوزیدون بر آب ها حکومت می کرد و زئوس حکومت می کرد… خوب، همه چیز دیگر، واقعاً.

خود هادس آن آدم بدی نیست که بیشتر داستان‌های هالیوود او را نشان می‌دهند. در واقع، تا آنجا که خدایان یونانی پیش می روند، او بسیار رام است. مطمئناً، او پرسفونه، دختر دمتر (الهه کشاورزی) را می رباید، اما هادس به طور کلی در اساطیر شخصیتی نسبتاً منصف و بی طرف در نظر گرفته می شود. او قطعاً آن شخصیت شیطانی و شیطانی نیست که اخیراً در بسیاری از فیلم‌ها محبوب شده است.

که در هادس بازی کامپیوتری، شخصیت اصلی (قابل بازی) است دست گرمی بازی کردن، که در بازی پسر هادس است. زاگرئوس شخصیتی ضعیف است که گاهی اوقات به عنوان خدای شراب (دیونیسوس)، پسر هادس یا خود هادس تصور می شود. به نظر می رسد که خود یونانیان باستان در مورد اینکه زاگرئوس کیست اختلاف نظر دارند. اما در ادامه، هادس دوم بازیکنان مقابل ملینوئه قرار می گیرند – و ملینوئه نیز به خوبی درک نشده است.

ملینو و زاگرئوس همانطور که در بازی هادس نشان داده شده است.
ملینوئه (چپ) و زاگرئوس (راست) تصور می کردند هادس کائنات. اعتبار تصویر: Supergiant Games.

دختر زئوس؟

در بازی، ملینوئه دختر هادس، خواهر زاگری است. اما ملینوئه مانند زاگرئی چهره واضحی نیست. در برخی تفاسیر او دختر هادس است. اما در برخی دیگر او دختر زئوس توسط پرسفونه همسر هادس است.

اگر گیج کننده به نظر می رسد، احتمالاً با اساطیر یونان چندان آشنا نیستید. نیمی از اساطیر یونان حول محور زئوس می چرخد ​​که سعی می کند خود را به… همه، واقعاً اغوا یا تحمیل کند.

زئوس برای اغوای لدا، ملکه اسپارت، خود را به یک قو تبدیل کرد که نتیجه آن تولد هلن تروی و پولیدئوس بود. نمونه معروف دیگر زمانی است که او به شکل باران طلایی برای بارور کردن دانائه در آمد که منجر به تولد قهرمان پرسئوس شد. و بنابر برخی تفاسیر برای همخوابگی با همسر هادس خود به هادس تبدیل می شود. در نوشته های دیگر زئوس تبدیل به مار می شود و به پرسفون تجاوز می کند. بله، زئوس کارهای شماتیک بسیار بیشتری نسبت به هادس انجام می دهد.

در هر صورت، به نظر می رسد نوشته های باستانی نشان می دهد که ملینوئه دختر زئوس است، نه دختر هادس.

با این حال، او وقت خود را در دنیای زیرین با انجام کارهای دنیای زیرین می گذراند.

الهه ارواح

ملینوئه در دهان متولد می شود کوسیتوس، یکی از چهار رودخانه عالم اموات. او را عموماً شاهزاده خانم یا ملکه عالم اموات می دانند. او به عنوان یک چهره رنگ پریده و شبح مانند “پوشیده در زعفران” با قدرت صحبت کردن و احضار ارواح نشان داده شده است. در واقع او را گاهی الهه ارواح می دانند.

ملینوئه یک شخصیت باستانی نیست و نسبتاً دیر در اسطوره یونان ظاهر شده است. برخی از مورخان حتی معتقد نیستند که او یک شخصیت فردی است، بلکه تفسیری از هکاته، الهه جادو، جادو، ارواح و نکرومانسی است. اما نوشته‌هایی که از ملینوئه یاد می‌کنند، او را عامل کابوس و جنون می‌دانند. این می تواند برای مردم وحشت ایجاد کند و باعث شود که آنها بینا یا رویاهای ناراحت کننده ای را تجربه کنند.

با این حال، او همچنین نگهبان ارواح عالم اموات بود. او آنها را راهنمایی کرد و عبور عادلانه را تضمین کرد. ملینوئه همچنین قلمروهای مختلف را به هم متصل می کرد و گاهی از او خواسته می شد با ارواح و انواع دیگر ارواح ارتباط برقرار کند.

یونانیان باستان ظاهراً برای محافظت از او دعا می کردند. محققان کاشی برنزی را کشف کردند که برای مراسم “جادویی” در قرن سوم میلادی استفاده می شد. تبلت مثلثی شکل بود با سوراخی در مرکز، احتمالاً برای آویزان کردن آن بر روی یک تخته تخصصی و حدس زدن… چیزی.

در غیر این صورت، شواهد مکتوب یا تاریخی زیادی وجود ندارد که از ملینوئه نام برده باشد.

پلاک برنزی (قرن سوم پس از میلاد) از پرگامون که ملینوئه را به همراه پرسفون و لوکوفرین فرا می خواند. سه الهه در تصویر با نام های دیون، فیبی و نیچه مشخص شده اند. تصویر از طریق ویکی کامانز

هادس دوم به عنوان یک بازنمایی تاریخی در نظر گرفته نشده است

در نهایت، هادس دوم مانند بسیاری از بازی‌ها یا فیلم‌ها/سریال‌های دیگر در دسته‌بندی قرار می‌گیرد: استفاده از تقریب مبهم از خدایان و شخصیت‌های افسانه‌ای. ملینو با هادس و عالم اموات مرتبط بود، اما ما به طور قطع نمی دانیم که آیا او دختر هادس بود یا حتی واقعاً یک الهه منحصر به فرد بود.

وقتی از او نام برده می شود، ملینوئه الهه ارواح و کابوس ها است. او زمین را در قطاری از ارواح سفر می کند و روح ها را به دنیای زیرین هدایت می کند. او به کسانی که دنبال می کند دیوانگی می دهد و می تواند با ارواح از قلمروهای مختلف ارتباط برقرار کند. و او یک شخصیت تاریخی جالب باقی می ماند. برخی تقریب‌های اساطیری خفیف اینجا و آنجا نباید واقعاً شما را از لذت بردن از یک بازی عالی باز دارد.

از بازخورد شما سپاسگذاریم!



Source link

پیمایش به بالا