خشکسالی کانال پاناما: ناشی از تغییرات آب و هوا نیست – چه چیزی؟


خلاصه خبر توسط کیپ هانسن – 7 مه 2024

World Weather Attribution، سازمانی هدفمند که برای تولید داستان های خبری برای حمایت از الگوی بحران آب و هوا طراحی شده است که “همه آب و هوای شدید و بد ناشی از تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان است.” گزارشی منتشر کرد در مورد سقوط در پاناما که بر کشتیرانی از طریق کانال پاناما تأثیر می گذارد.

اسناد آب و هوای جهانی (WWA) کیست؟

ابتکار WWA در سال 2015 توسط دکتر گرت یان ون اولدنبورگ و دکتر فریدریک اتو.

امروزه، تیم اصلی WWA توسط محققان چندین مؤسسه از جمله تشکیل شده است موسسه گرانتام – تغییرات آب و هوا و محیط زیست، امپریال کالج لندن، موسسه سلطنتی هواشناسی هلندبر Laboratoire des Sciences du Climat et de l’Environnementو مرکز اقلیم صلیب سرخ و هلال احمر.

تیم اصلی همچنین با دانشمندان آب و هوا و سایر کارشناسان در کشور مورد مطالعه کار می کند و دانش و بینش مهمی در مورد آب و هوا، پایگاه های داده، مدل سازی و اثرات ارائه می دهد.

چرا نظرسنجی های WWA به سرعت انجام می شود؟

پس از یک رویداد شدید آب و هوایی، مردم اغلب می پرسند: آیا تغییرات آب و هوایی مقصر است؟

مطالعات انتساب سریع برای ارائه یک پاسخ علمی قوی به این سوال در حال انجام است.

نتایج روزها یا هفته‌ها پس از رویداد منتشر می‌شوند تا بحث‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی، کاهش و سازگاری را به اطلاع مردم برسانند، در حالی که تأثیر رویداد شدید آب و هوایی هنوز در ذهن مردم و سیاست‌گذاران تازه است و تصمیم‌گیری‌های مربوط به بازیابی در حال انجام است.» [from the About page of the WWA ]

گروه حمایت از بحران آب و هوا، Climate Centralمسئولیت و اعتبار ایجاد WWA را بر عهده می گیرد. و جسیکا وینکل از موسسه پیشرفت، اخیراً خاطرنشان کرد:در جای دیگر، گروه حمایتی، Climate Central، در تلاش است تا دیدگاه‌های بهبودیافته‌ای از تغییرات آب و هوا را در جریان هوای جریان تلویزیون پخش کند. اقلیم توسعه متمرکز مطالعات اسناد آب و هوا رسانه دوستانه نه علم نظرسنجی ها اکنون بخشی جدایی ناپذیر از اقلیم هستند دعوی قضایی” [ source – a must read ]

اما، همانطور که با افتضاح اخیر خشکسالی در آفریقای جنوبیکه باعث یک وضعیت انسانی جدی می شود، وجود دارد مشکل خوب.

این مشکل این است که WWA ها تلاش می کنند به دستورات علمی خود پایبند باشند (در یک یک روش آماری نسبتاً عجیب و نامعتبر) که همه رویدادهای بد آب و هوا را می توان و باید به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان مقصر دانست، در انجام این کار شکست خورد.

چرا؟ به سادگی، خشکسالی در آمریکای مرکزی، از جمله کوه های پاناما، به چرخه جهانی بستگی دارد الگوی آب و هوای ENSO – و به طور خاص نه در مورد هر جنبه ای از گرم شدن عمومی جزئی اخیر آب و هوای زمین.

این ناامیدی به وضوح در گزارش رسمی WWA مشهود است که در وب سایت WWA عنوان شده است:سطح پایین آب در کانال پاناما به دلیل افزایش تقاضا که توسط رویداد ال نینو تشدید شده است“. [ The full official report is available as a free .pdf here. ]

پس از 8 نکته دیگر که کاهش بارندگی و افزایش تقاضا برای آب مخزن را برجسته می کند، WWA در نهایت این موارد را شامل می شود:

بدون داده های مدل آب و هوایی یا استدلال فیزیکی قوی برای حمایت از این فرضیه، نمی توانیم نتیجه بگیریم که خشک شدن مشاهده شده به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان است.

و اگرچه ممکن است ناامید باشد فردی اوتFr [“Together with climate scientist Geert Jan van Oldenborgh she founded the international project World Weather Attribution which she still leads.”]حتی اتلاف آب از تبخیر مخزن را نمی توان به دماهای بالاتر نسبت داد:

تبخیر و تعرق پاناما عمدتاً توسط سرعت باد، رطوبت و پوشش ابر انجام می‌شود، که بر خلاف سایر مناطق جهان است که دما در آن یک عامل کلیدی است. … میزان آب از دست رفته سالانه در اثر تبخیر در این منطقه در مقایسه با کسری بارندگی ناشی از عدم بارش ناچیز است.

در مجموع، تلاش برای مقصر دانستن مشکلات بارندگی پاناما به دلیل تغییرات آب و هوایی یک شکست کامل بوده است.

#####

نظر نویسنده:

متاسفم WWA، این دو باخت بزرگ پشت سر هم است. به تلاش خود ادامه دهید – ممکن است بتوانید داده ها را فریب دهید تا نشان دهید که چیزی وجود دارد شاید ناشی از تغییرات آب و هوایی… مانند بارندگی در شهری در ایرلند.

به عقیده نه چندان متواضع من، WWA در صدر قرار دارد، فقط گروهی از هشداردهنده‌های سازمان بحران آب و هوا که از «متخصصان» کشورهای دیگر استفاده می‌کنند که مفتخر به دعوت به شرکت در این مطالعات و افزودن نام آنها به عنوان نویسنده هستند. در مقاله‌ای که حتماً باید منتشر شود و توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند – یکی از پرطرفدارترین اشکال غرامتی که امروزه در دسترس دانشمندان است.

اما من تشویق شدم اثر رقیق سازی. حمایت از بنیانگذاران WWA، فردی اتو و گیرت یان ون اولدنبورگ، با اضافه شدن دانشمندان مختلف ملی و محلی که هیچ قصد اولیه ای برای تیز کردن تبر بر بحران آب و هوا ندارند، کمرنگ شده است. این دانشمندان دیگر تمایل کمتری به پیچاندن و گسترش داده ها برای تناسب با الگوی رفتاری بحران آب و هوا دارند. و من به آنها تبریک می گویم که از سر فرود آوردن در برابر فشاری که برای انجام این کار باید تحت فشار باشند، خودداری کردند.

با تشکر برای خواندن.

#####



Source link

پیمایش به بالا